javascript:void(0)

Tuesday, August 24, 2010

18SX

Sepasang kekasih baru yang bekerja sebagai pekerja sosial.. Hamid
dan Rosni selalu bersama walau kemana jua.. Suatu malam ketika
mereka berdua keluar berdating...
Hamid : "Kita nak kemana nie?"
Rosni : "Tak kisah la.. mana-mana pun boleh"
Hamid : "Apa kata kalau kita ke pantai.."
Rosni : "Saya ok aje.."

Apabila sampai dipantai mereka berdua tidak keluar
dari kereta..
mereka hanya berehat sambil berbual-bual
didalam kereta..
Mulanya berbual biasa..
lama-kelamaan..
Hamid meletakkan tangannya dipaha Rosni..
nampaknya Rosni tidak membantah..
Beberapa minit kemudian..
Hamid mengerakkan tangannya beberapa inci ke atas...
Rosni masih tidak membantah...
hinggalah akhirnya ketika Hamid mengerakkan tangannya
beberapa inci lagi.. Rosni berkata dengan sopan..
"Abang Hamid... ingatlah pada akta 15 dalam
perlembagaan pekerja sosial"
Setelah mendengarkan teguran Rosni itu..
Hamid terus menarik tangannya
menjauhi Rosni.. walaupun sebenarnya dia tidak berapa
ingat isi kandungan akta 15 itu..
Hamid : "Maafkan saya"
Rosni : "Tak apa"
Lalu mereka pulang... Di rumah.. Hamid terus masuk ke
bilik dan membuka buku perlembagaan pekerja sosial dan
mencari akta 15.. lalu dia membaca kandungannya...
"Teruskan Usahamu.. Jangan lakukan Separuh Jalan
Sahaja"

12 comments:

  1. kah..kah..kah..
    mesti hamid menyesal tak sudah

    ReplyDelete
  2. tu lah...
    aku pun mcam rasa nyesal sikit kekekekeke

    ReplyDelete
  3. hahaha... ada juga cmtu ye.. kompom c hamid akan selalu bawa buku perlembagaan tu tiap kali g deting.. hoho

    ReplyDelete
  4. ko bab crita mcm ni mmg pandai

    ReplyDelete
  5. hahhahah cian nyer at pak hamid 2...menyesal suda......^^

    ReplyDelete